Δεν είμαι λαός, είμαι εγώ, ο άνθρωπος..

           Αποτέλεσμα εικόνας για nikolai lutohin
                 Nikolai Lutohin, Sci-fi illustrations from 70's Yugoslavia  

Ο λαός είναι μια απεύθυνση σε ένα σκλαβωμένο ή πιθανά σκλαβωμένο πλήθος ανθρώπων.
Όταν η κλήση προς τον λαό είναι μια κλήση ελευθερίας είναι δεσμευμένη απόλυτα από την κατάσταση αυτού του πλήθους ως κατάσταση υπαγωγής του σε αυτή την πραγματικότητα ή δυνητικότητα σκλάβωσης, για αυτό το λόγο και ο λαός μπορεί μεν ακολουθώντας την κλήση ή και τον φορέα της να απ-ελευθερωθεί αλλά ως ήδη υπαγμένος στην δυνητικότητα μιας σκλάβωσης πάλι.
Ο απελευθερωμένος λαός είναι ένας λαός που δεν μπορεί να γίνει ελεύθερος, γιατί η ίδια η διατήρηση τής υπόστασής του ως λαού, άρα ως όντος υποδεχόμενου την διάκρισή του από την ελευθερία θα παράξει μιαν άλλη σκλάβωση.
Η ίδια η έννοια τού λαού αγγίζει τα εξωτερικά όρια τής ελευθερίας όπως αυτή νοείται, βιώνεται και πράττεται ως απελευθέρωση (από "κάτι" ή από "κάποιους") αλλά δεν περιέχει καμμία δυνατότητα να τα διαβεί, να τα υπερβεί, ακόμα και εάν τεθεί "εντός" του (ως καθορισμού ή πραγματικότητας) το αίτημα τής αυτοκατάργησής του ως υπαγμένου λαού ή ακόμα και ως λαού.
Ο λαός είναι ένας όρος που δεν δύναται να αυτοκαταργηθεί, με καμμία διαλεκτική διεργασία, εφόσον ως κλήση-και-μόνον-κλήση τού (πολιτικού και οικονομικού) σημαίνοντος δεν δύναται να περιέξει άλλα στοιχεία από τα στοιχεία που τον συγκροτούν ως κλήση, άρα ως διαίρεση μεταξύ ενός απεθύνοντος λόγου και ενός δεχόμενου την απεύθυνση ενσαρκωτή και ακολούθου τού λόγου αυτού.
Η προσπάθεια του καπιταλισμού και του γραφειοκρατικού σοσιαλισμού να θεμελιώσει μιαν ένωση αυτών των απόλυτα διακρινόμενων υποκαθορισμών τής "λαϊκότητας", μέσω της ταύτισης λαού και κυριαρχίας, λαού και ελευθερίας δια της (διαρκούς) απ-ελευθέρωσης, συνυφαίνεται μεν αρμονικότατα με την ίδια την δομή της αλλοτριωμένης (μισθωτής) καπιταλιστικής ή γραφειοκρατικά υπαγμένης εργασίας ως μιας διαρκούς διεργασίας σκλάβωσης στην παραγωγή και ψευδοελευθεριακής απ-ελευθέρωσης στην ανταλλαγή και κατανομή του προϊόντος και της εργασιακής δύναμης-εμπόρευμα, αλλά δεν μπορεί να σημάνει και να δομήσει έλλογα ούτε την προαναφερθείσα υλική δραστηριότητα ούτε τον ίδιο τον εννοηματωμένο "εαυτό" της.
Το κράτος, η πολιτική, η ιδεολογία, η ψυχική κατάσταση ως μορφές της αυτο-εννοηματοδότησης ορθώνονται στην δυνητική ιδεακή ενότητα με τον Κύριο Όνομα λαός και με την Κύρια μεταφορά λαϊκή κυριαρχία (ή εθνολαός και εθνολαϊκή κυριαρχία, ανεξαρτησία κ.λπ) αλλά δεν μπορούν να ορθωθούν στο Ύψος του Έλλογου.
Το Κύριο Όνομα λαός παραμένει δέσμιο μιας μεταφορικής και μετωνυμικής προσδιοριστικότητας, άρα παραμένει δέσμιο σε μια παράλογη, ανέφικτη και εκ της εκκίνησής της αδιέξοδη και ατελέσφορη μορφή ένωσης μεταξύ ενός όντος, του λαού, που είναι εκ τής σύστασής του το μόνον-παθητικόν μιας απεύθυνσης, και μιας διεργασίας, τής κυριαρχίας, που είναι εκ τής σύστασής της μια ενεργητική δράση (και απεύθυνσης).
Η κύρια μεταφορά της λαϊκής κυριαρχίας επειδή εκφράζει έναν αυτοεγκλωβισμό της μετωνυμικότητας (δεν είναι κάθε μετωνυμικότητα αυτοεγκλωβισμός της) εμποδίζει νομοτελώς την δυνατότητα το Κύριο Όνομα (λαός) να παράξει τον εαυτό του ως ένα Έλλογον με (δομική συνοδεία του) ένα μεταφορικό συνσυγκροτόν στοιχείο, επειδή το παράγει ως δέσμιο μιας μεταφοράς εγκλωβισμένης σε μιαν μετωνυμία ήδη αυτοεγκλωβισμένη εις εαυτόν.
Αν αφαιρούσαμε ωστόσο την μετωνυμία της λαϊκής κυριαρχίας και αφήναμε τον όρο του λαού ανοιχτό σε άλλες νοηματοδοτήσεις;
Τότε δεν θα ήταν ένας όρος του λαού με την σημασία του λαού ως κοινωνικο-πολιτικού όντος υποδεχόμενου μιαν απεύθυνση, άρα τότε θα ήταν ένας λαός ο οποίος ως μη δεχόμενος την απεύθυνση του ποιμένα λόγου (του) θα είχε ήδη υπάρξει ως μη λαός, άρα ως ένα ελευθεριακό ασκέρι ελεύθερων αυτοκαθοριζόμενων ατόμων.
Ό,τι μιλάει πριν από κάθε υποψήφιο αρχηγό δεν είναι λαός, είναι η ελεύθερη αγέλη των ακηδεμόνευτων ανάρχηγων και επίφοβων ανθρώπων που θα έρθουν και θα ρίξουν τον σκατοκόσμο σας κάτω.


Ιωάννης Τζανάκος







Σχόλια

  1. Στην επόμενη δημοσίευση αυτό με την "μετωνυμικότητα" της "λαϊκής κυριαρχίας" θα το διευκρινίσουμε ακόμα περισσότερο, ή μάλλον, θα το διευκρινίσουμε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Αρχείο

Εμφάνιση περισσότερων

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πτήση..

Σημείωση για τον ψευδο-κομμουνισμό των "συνεπών αντι-οπορτουνιστών"..

Ποιός ήταν ο Μουσταφά Σουμπχί;